Avdelingene

Bikuben

Bikuben er en avdelinger for barn fra 3-6 år.

Det er 18 barn på avdelingen og en grunnbemanning på tre voksne. Vi har nært samarbeid med Maurtua som er den andre storbarns avdelinga vår. Her jobber vi  med gode relsajoner, vennskap og sosial kompetanse. Barna er flere ganger i uken delt inn i 3 aldersgrupper på tvers av avdelingene. Dette gjør at vi kan jobbe målrettet med hver gruppe både med språk, leik og andre aktiviteter.

Maurtua

Maurtua en avdeling for barn fra 3-6 år.

Det er 18 barn på avdelingen og en grunnbemanning på tre voksne. Vi har nært samarbeid med Bikuben som er den andre storbarns avdelinga vår. Her jobber vi  med gode relsajoner, vennskap og sosial kompetanse. Barna er flere ganger i uken delt inn i 3 aldersgrupper på tvers av avdelingene. Dette gjør at vi kan jobbe målrettet med hver gruppe både med språk, leik og andre aktiviteter.

Marihøna

Marihøna er avdelinga "midt imellom" små og stor. Barnegruppa her er 2-3 år.

Det er 9 barn på avdelingen og en grunnbemanning på tre voksne. Vi jobber med å være tilstedeværende voksne som skal være fysisk tilstede, men også se og tolke barnets behov, kroppsspråk og ønsker. Vi skal ha et romslig fang, være varme, forståelsesfulle og interesserte.

Tiriltoppen

Tiriltoppen er avdelingen for de minste, 1-2 åringen. Vi holder til i leide lokaler i grendahuset Fjellvang.

I år har vi veldig mange småbarn, hele 15 stk fra mars mnd 2021. Grunnbemanningen her er på 5 voksne.
De fleste barn begynner i barnehagen ved 1.årsalderen. Ettåringen er aktiv og utforskende, men som trenger mye voksenkontakt for å finne det trygt å være til. Det å ha et fang å komme til, enten det er for trøst, hjelp eller for å lade litt batterier og mot før man tar en ny runde med utforskning er essensielt for ettåringen.